Správa
o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach Materskej školy - Óvoda, Hlavná 490, 07684, Leles za školský rok 2014/2015
I. Prerokovanie v pedagogickej rade
Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2014/2015 bola prerokovaná v pedagogickej rade dňa 06.09.2015.
.....................................................
riaditeľka školy
II. Prerokovanie v rade školy
Správu o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2014/2015 prerokovala rada školy dňa 12.09.2015.
Rada školy odporúča schváliť správu.
..................................................... predseda rady školy
III. Stanovisko zriaďovateľa:
Obec Leles
a) s c h v a ľ u j e
b) neschvaľuje
Správu o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach Materskej školy- Óvoda, Hlavná 490 , Leles za školský rok 2014/2015.
..................................................
Východiská a podklady:
1. Vyhláška Ministerstva školstva SR č. 9/2005 zo 16.12.2005 o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení.
2. Metodické usmernenia MŠ SR č. 10/2006-R k vyhláške MŠ SR č. 9/2005.
3. Vyhodnotenie plnenia plánu MŠ na školský rok 2014/2015.
4. Vyhodnotenie činnosti metodického združenia.za školský rok 2014/2015.
5. Informácie o činnosti Rady školy pri MŠ .
6. Koncepcia školy na roky 2014-2015.
7. Ďalšie podklady :
a) Plán kontinuálneho vzdelávania pedagogických zamestnancov
b) Plán spolupráce so ZŠ Oriešková , Leles
c) Akcie a aktivity v spolupráci s Rodičovským združením
Vypracovala: Bc. Emese Šikorová - riaditeľka
Správa
o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti Materskej školy –Óvoda, Hlavná 490,07684, Leles
A) Základné údaje o materskej škole
1. Identifikačné údaje
Názov školy |
Materská škola - Óvoda |
Adresa školy |
Hlavná 490, 07684, Leles |
Telefónne číslo |
056 6362350 |
E-mailová adresa |
webnode - msleles.sk |
www adresa |
www.msleles.sk |
Zriaďovateľ |
Obec Leles, Hlavná 62, 07684,Leles |
|
|
|
|
2.Vedúci zamestnanci
Meno a priezvisko |
Funkcie |
Bc. Emese Šikorová |
riaditeľ školy, menovaná od: 1.9 2014 |
Iveta Ováková |
vedúca ŠJ |
|
|
3. Údaje o rade školy:
3.1. Údaje o rade školy:
Rada školy pri MŠ – Óvoda, Hlavná 490, 07684, Leles, bola ustanovená v zmysle § 24 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov po voľbách v roku 2014. Funkčné obdobie začalo dňom 1. 12 2014 na obdobie 4 rokov.
Uznesením z Obecného zastupiteľstva boli delegovaní za zriaďovateľa do RŠ pri MŠ – Óvoda , Hlavná 490, 07684, Leles - Bodzáš Tomáš a Dobránsky Marek .
Pani Kinga Palágyiová bola delegovaná do rady školy za rodičov v predchádzajúcom období, ukončila svoju činnosť. Na ďalšie volebné obdobie bola zvolená za zástupcu rodičov pani Veronika Berta . Na ustanovujúcej schôdzi dňa 14.09.2015 bola poverená funkciou predsedu RŠ pani učiteľka Kissová Zuzana . Delegovaní členovia za pedagogických a nepedagogických zamestnancov boli zvolení opätovne na ďalšie volebné obdobie.
Členovia rady školy
P.č. |
Meno a priezvisko |
Funkcia |
Zvolený/delegovaný za |
1. |
Veronika Berta |
predseda |
rodičov |
2. |
Kissová Zuzana |
podpredseda |
pedagogických zamestnancov |
3. |
Irena Gerenyiová |
člen |
pedagogických zamestnancov |
4. |
Dobránsky Marek |
člen |
zriaďovateľa |
5. |
Tomáš Bodzáš |
člen |
zriaďovateľa |
6. |
Radka Szabó Guľová |
člen |
rodičov |
7. |
Iveta Ováková |
člen |
nepedagogických zamestnancov |
3.2 Činnosť rady školy za školský rok 2014/2015
V školskom roku 2014/2015 sa uskutočnili tri zasadnutia Rady školy :
1. dňa 09.10 . 2014
Bola prerokovaná a odporučená na schválenie zriaďovateľom „ Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach Materskej školy- Óvoda, za školský rok 2013/2014.
Členovia boli oboznámení :
- s koncepciou a úlohami prijatými na školský rok 2014/2015,
- s návrhom rozpočtu RZPMŠS s plánovanými akciami a aktivitami materskej školy na
I. polrok školského roka 2014/15.
2.dňa 14. februára 2015
- Vyhodnotenie činnosti Materskej školy za I. polrok 2014/2015
- oboznámenie s akciami plánovanými pre deti v II. polroku školského roka 2014/2015.
- schválenie počtov detí v triedach v školskom roku 2015/2016
3. Iné poradné orgány školy
4.1 Činnosť pedagogickej rady
Pedagogická rada v školskom roku 2014/2015 uskutočnila 5 riadnych zasadnutí . Ako kolektívny orgán informovala o najaktuálnejších a najzávažnejších otázkach výchovno-vzdelávacej činnosti v materskej škole, zameriavala sa na zvyšovanie právneho vedomia pedagogických zamestnancov.
9.októbra 2014
- prerokovala Školský poriadok a Plán práce na školský rok 2014/2015, prerokovala formu a obsah plánov výchovno-vzdelávacej činnosti, vedenie pedagogickej dokumentácie v triedach,
- prerokovala Správu o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach Materskej školy –Óvoda za školský rok 2013//2014.
- schválila akcie a aktivity na I. II . polrok školského roka 2014/2015.
- schválila rokovací poriadok pedagogickej rady,
- prerokovala Hodnotenie zamestnancov § 52 ods.1 zákona č.317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
- zovšeobecnila poznatky z kontrolnej činnosti,
30. januára 2015
- sa členovia pedagogickej rady podrobne oboznámili s so zákonom č. 317/2009 Z.z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch,
- Plnenie interných projektov , návrhy a realizácia nových projektov
-Zovšeobecnenie poznatkov z vnútroškolskej kontroly a hospitácií
28. marca 2014
Slávnostná pedagogická rada ku Dňu učiteľov 2014
4. apríla 2015
- prerokovala metodické usmernenie k postupu pri priznávaní kreditov za vzdelávacie
aktivity pedagogických zamestnancov
30 .júna 2015
- odporučila postup pri hodnotení výchovno-vzdelávacej činnosti za školský rok 2014/15
- uložila pedagogickým zamestnancom vypracovať osobné hodnotenie
- schválila plán dovoleniek
Na každej pedagogickej rade boli zovšeobecňované informácie v pracovných porád riaditeľky.
Pedagogická rada formovala odborné a právne kvality svojich členov zabezpečovala profesijnú orientáciu v najaktuálnejších a najzávažnejších otázkach .
4.2 Činnosť metodického združenia
Vedúca metodického združenia Katarína Bajuszová v školskom roku 2014/15 podľa vypracovaného Plánu činnosti na školský rok 2014/15, zabezpečovala rozvoj profesijných kompetencií pedagogických zamestnancov so zameraním na:
29.10.2014
Využívanie výučbových softvérov v edukácii detí
21.1.2014 Inovačné metódy v zdravotnej výchove
26.3.2014 Netradičné formy realizácie aktivít práva dieťaťa podľa víťazného projektu OMEP „ Všetky deti sveta
25.5.2014 – Pedagogická diagnostika – prehodnotenie
2 pedagogický zamestnanci využili ponuku MPC a zúčastňujú sa kontinuálneho vzdelávania.
Plán metodického združenia akceptoval aktuálne i perspektívne potreby materskej školy, požiadavky pedagogických zamestnancov.
REZERVY:
- i naďalej zabezpečovať aktuálnu ponuku vzdelávacích aktivít pre pedagogické zamestnankyne zovšeobecniť poznatky získané kontinuálnym vzdelávaním, zaradiť ich do plánu činnosti na školský rok 2014/2015,
- pedagogickú diagnostiku doplniť kresebným testom.
5. Údaje o počte detí
Triedy |
Stav k 15. 9. 2014 |
Stav k 31. 8. 2015 |
||||||||||||
Veková kategória |
Počet detí spolu |
z toho 2 ročné deti |
Predškoláci |
Integrova né deti |
Veková kategória |
Počet detí spolu. |
z toho 2 ročné deti |
Predškoláci |
Integrova né deti |
|||||
Spolu |
z toho 5-6 ročné deti |
OPŠD |
Spolu |
z toho 5-6 ročné deti |
OPŠD |
|||||||||
1. |
3 ročné |
6 |
|
6 |
|
|
- |
2 – 3r. |
19 |
|
|
|
|
- |
2. |
4 ročné |
7 |
|
7 |
|
|
- |
3 .r |
20 |
|
|
|
|
- |
3. |
5 ročné |
10 |
|
10 |
|
|
- |
4 |
19 |
|
|
|
|
- |
4. |
6 ročné |
4 |
|
4 |
9 |
|
- |
5. r |
22 |
|
|
|
|
- |
5. |
|
|
|
|
|
|
- |
6 .r |
20 |
|
|
|
|
- |
6. |
|
|
|
|
|
|
- |
5-6 |
25 |
|
25 |
23 |
2 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
- |
5-6 |
25 |
|
25 |
23 |
2 |
- |
Spolu |
|
27 |
0 |
27 |
9 |
|
- |
|
150 |
0 |
50 |
|
4 |
- |
Údaje o počte detí, ktoré od 1. septembra 2015 začali plniť povinnú školskú dochádzku a na ktorej ZŠ:
Základná škola (ulica, mestská časť) |
Počet detí |
ZŠ Kráľovský Chlmec |
3 |
ZŠ Leles |
3 |
ZŠ Veľké Kapušany |
1 |
ZŠ Boľ |
2 |
|
|
|
|
6. Uplatňované vzdelávacie plány
P. č. |
Veková kategória |
Uplatňovaný učebný plán (názov a krátka charakteristika) |
1. |
3 - 7 |
Školský vzdelávací program „SLNEČNICA“ realizáciou, tematických celkov komplexne rozvíja osobnosť dieťaťa. Východiskom je ISCED 0 ciele sú rozpracované podľa ročných období. |
2. |
6-7 |
Rozvíjajúci program výchovy a vzdelávania pre deti s OPŚD |
3. |
3-7 |
Krok za krokom |
4. |
4-7 |
Kafomet |
5. |
4-7 |
Digitálne technológie v predprimárnom vzdelávaní |
5. |
3-7 |
Dieťa a jeho svet |
|
|
|
|
|
|
7. Fyzický počet zamestnancov a plnenie kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov
Materská škola |
Počet |
|
Počet |
Zamestnanci MŠ spolu: 7 |
|||
- z toho PZ* |
|
- z toho NZ** |
|
Z počtu PZ: |
Z počtu NZ |
||
- kvalifikovaní |
5 |
- špeciálny pedagóg*** |
- |
- nekvalifikovaní |
- |
- upratovačky |
1 |
- dopĺňajú si vzdelanie |
- |
- ostatní |
- |
Počet zamestnancov ŠJ |
2 |
|
|
Vysvetlivky: PZ* – pedagogickí zamestnanci, NZ** – nepedagogickí zamestnanci, špeciálny pedagóg*** – ak je platený podľa osobitej tabuľky (nie pedagogickej)
8. Údaje o kontinuálnom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy
Druh vzdelávania |
Názov vzdelávania |
Počet vzdelávaných |
Vzdelávanie začalo |
Vzdelávanie pokračuje |
Vzdelávanie ukončené |
Aktualizačné |
Implementácia prvkov Montessori Pg.... |
2 |
November 2014 |
|
November 2014 |
|
Tvorba a rozvoj pozitívnej klímy |
1 |
Január 2015 |
|
Jún 2015 |
|
|
|
|
|
|
9. Aktivity , akcie organizované materskou školou
15.10.2014 - Rodičovské združenie „ Ochutnávka nátierok“
30.10.2014 - Deň úcty k starším - program
08.12.2014 – Mikulášsky program
- Vianočné pečenie , výzdoba vianočného stromčeka
Január - Kŕmenie vtáčikov na školskom dvore
28.01.2015 - Návšteva 1. ročníka ZŠ
17.02.2015 – Karneval
01.05.2015 - Majáles
14.05.2015 - Deň matiek - kultúrny program
20.05.2015 – Deň mlieka
29.05.2015 - Návšteva 1 . ročníka ZŠ
01.06.2015 - Deň detí - opekanie s rodičmi
29.06.2015 - Výlet na bicykli
10. Projekty, do ktorých sa materská škola zapojila
Vyzývateľ na predkladanie projektu, resp. projekt MŠ |
Názov projektu |
Cieľ projektu a cieľová skupina |
Termín začatia realizácie a ukončenia realizácie |
Digiškola |
|
Úlohou je vytvorenie elektronického vzdelávacieho systému a uvedenie elektronických služieb do prevádzky . |
September 2014 |
SČK Trebišov |
Staroba očami detí |
Výtvarná súťaž |
Máj 2015 – jún 2015
|
12. Výsledky inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou
V sledovanom školskom roku nebola vykonaná.
13. Priestorové a materiálne podmienky školy
Počet PC pravidelne využívaných vo výchovno-vzdelávacej činnosti a počet interaktívnych tabúľ využívaných vo výchovno-vzdelávacej činnosti:
Počet PC |
Počet interaktívnych tabúľ |
2 |
2 |
Materská škola je dostatočne vybavená ITK, počítačovú gramotnosť majú deti možnosť si postupne osvojovať od 4 rokov (2 triedy). Vzdelávacie programy prispievajú k efektívnosti edukačného procesu. Interaktívnu tabuľu dostala materská škola v októbri 2014 v edukačnom procese ju začneme využívať v novom školskom roku po preškolení pedagogických zamestnancov.
14. Finančné a hmotné zabezpečenie výchovno-vzdelávacej činnosti školy:
Finančné a hmotné zabezpečenie výchovno-vzdelávacej činnosti materskej školy v školskom roku 2014/2015
Edukačné prostredie materskej školy bolo skvalitnené vďaka spolupráci:
- výmena podlahovej krytiny
- vymaľovaná celá miestnosť
- priebežné zabezpečovanie údržby a opráv podľa požiadaviek
- telocvičňa
15. Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení
V uplynulom školskom roku bola predprimárna výchova a vzdelávanie realizovaná na požadovanej úrovni. Akcent sme kládli na využívanie progresívnych edukačných metód, modernizáciu školy a na spoluprácu školy s odbornými inštitúciami. Edukačný proces nadobudol kvalitatívne vyššiu úroveň predovšetkým v oblasti využívania digitálnych technológií vďaka absolvovaniu kontinuálneho vzdelávania zameraného na počítačovú gramotnosť pedagógov. Proces učenia sa uskutočňoval bádaním, objavovaním, experimentovaním a konštruovaním.
V triedach 5-6 ročných detí predprimárne vzdelávanie smerovalo k dosiahnutiu vzdelanostného profilu absolventa materskej školy, postupným získavaním poznatkov a schopností ktoré majú význam k propedeutike, rozvíjaním kultúrnej, čitateľskej, matematickej a prírodovednej gramotnosti, sme vytvárali základ na vstup do primárneho vzdelávania.
Výchovno-vzdelávaciu činnosť sme realizovali podľa školského vzdelávacieho programu „SLNEČNICA“, ktorý je vypracovaný v súlade so Štátnym vzdelávacím programom ISCED O. Plnenie školského vzdelávacieho programu realizovalo 4 kvalifikovaných pedagogických zamestnankýň, 1 majú ukončené vysokoškolské vzdelanie – predškolská elementárna pedagogika a pedagogika psychosocialne narušených .
Zámerom výchovno-vzdelávacieho pôsobenia a filozofiou našej školy je vytvoriť materskú školu rodinného typu, preto sme vytvárali príjemné priateľské prostredie bez zbytočného zhonu. V kamarátskej atmosfére sme sa usilovali o rozvoj samostatných a zdravo seba-vedomých detí. Pedagogické zamestnankyne sa stotožnili s prácou podľa ISCED 0, čo sa odrazilo v skvalitnení plánovania edukačnej činnosti najmä v operacionalizácii cieľov podľa rozvojových možností detí jednotlivých tried. Realizácia tematických okruhov v školskom vzdelávacom programe SLNEĆNICA korešpondovala so všeobecným poslaním materskej školy zodpovedala očakávaniam a potrebám detí a ich rodičov.
Vo výchovno-vzdelávacom procese prevažovalo efektívne kooperatívne učenie s aktívnou účasťou detí. Kombinovaním zážitkového a intencionálneho učenia s následným využívaním získaných poznatkov, predstáv a postupov skvalitňovali učiteľky ich kognitívne, učebné, personálne, interpersonálne, komunikatívne, motorické a umelecké spôsobilosti.
Formy realizácie jednotlivých činností (frontálne, skupinové, párové, individuálne) vyberali učiteľky s rešpektovaním a výchovno-vzdelávacích potrieb detí a zvoleného obsahu.
Plnenie cieľov vytýčených v pláne práce školy prehĺbilo výchovu k zdravému spôsobu života a ochrane zdravia detí. Elementárne základy kľúčových kompetencií, praktických návykov v tejto oblasti posilnili akcie a aktivity (Týždeň zdravia, Deň mlieka , Dopravná výchova ,Adamko hravo-zdravo, Denne sme realizovali ranné cvičenia zamerané na celostné rozvíjanie pohybového aparátu detí. Najkomplexnejšie boli rozvíjané psychomotorické kompetencie detí rôznorodými praktickými činnosťami, pohybovými relaxačnými a kondičnými cvičeniami. Túžbu po pohybe u detí vyvolávala aj ponuka využívaného telovýchovného náradia a náčinia.
Za úspešnú považujeme realizáciu vzdelávacieho projektu DOPRAVNÁ VÝCHOVA – Túra na bicykli s akceptovaním rozvojových možností detí. Deti osvojovali taktiku bezpečného správania sa v cestnej premávke, s dôrazom na rešpektovanie dopravných predpisov a používanie reflexných prvkov.
.
Skvalitnila sa orientácia a využívanie odbornej literatúry pri práci s deťmi najvyužívanejšie tituly: METODIKA PREDPRIMÁRNEHO VZDELÁVANIA, KAFOMET, DIEŤA A JEHO SVET,
B) Zhodnoťte oblasti, v ktorých sú nedostatky
SWOT analýza
SILNÉ STRÁNKY
s vysokoškolským vzdelaním – 4
|
SLABÉ STRÁNKY
· nedostatok prostriedkov na investície · potreba výmeny detských lehátok · vybavenie ihriska
|
PRÍLEŽITOSTI
|
OHROZENIA
|
Rezervy, ktoré pretrvávajú budú priebežne riešené v spolupráci so zriaďovateľom a zamestnávateľom školy.
B)Opatrenia na zlepšenie jednotlivých oblastí, v ktorých sú nedostatky
1. Využiť k skvalitneniu edukačného procesu poznatky získané kontinuálnym vzdelávaním.
2.Pedagogickú diagnostiku ako východisko edukačnej činnosti pedagogických zamestnankýň skvalitniť doplnením kresebného testu.
3. Prehĺbiť spoluprácu s CPPPaP za účelom odborného poradenstva pri deťoch s poruchami správania.
B) Ďalšie informácie o škole
1. Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania v škole
Optimálne psychohygienické podmienky zabezpečujeme vytváraním priaznivej psychosociálnej klímy, hygienickým štandardom, ale i nadštandardným vybavením materskej školy. Škola má samostatné vykurovanie, ktoré prispôsobuje podľa počasia a potrieb.
Zariadenie materskej školy sa postupne modernizuje vďaka spolupráci s zriaďovateľom Adaptácia novoprijatých detí sa realizuje v úzkej spolupráci s rodičmi podľa individuálnych potrieb dieťaťa.
3. Spolupráca školy
3.1 Spolupráca s rodičmi detí
Spoločné aktivity s rodičmi:
Termín: |
Názov aktivity |
Vyhodnotenie aktivity, počet detí, prínos |
|
14.10. 2014 |
Rodičovské združenie |
Informácie k školskému roku 2014/2015 |
|
27.10.14 |
Plody jesene |
Výstava prác detí s jesenných plodov |
|
27.10.14 |
Ochutnávka nátierok |
Ochutnávka nátierok a netradičných jedál pre rodičov |
|
08.12. 2014 |
Mikulášska besiedka |
Program pripravený na Mikláša- prezentácia schopností a zručností detí vystúpením pre rodičov. |
|
14.05.2015 |
Deň matiek |
Príprava programu a darčekov – všetky triedy |
|
30.06. 2015 |
Rozlúčka s predškolákmi |
Rozlúčkový program |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2 Spolupráca so základnou školou:
Podľa vypracovaného Plánu spolupráce- zameranie príprava na vstup do školy:
-deti sa návštevami v ZŠ oboznámili s prostredím – 28.01.2015 ZŠ Leles
3.3 Spolupráca so školskou jedálňou
V školskom roku 2014/2015 sme pokračovali v realizácii:
- Školské ovocie (Nariadenie vlády SR (ES) č. 2888/2008) –pravidelné podávaním ovocných a zeleninových produktov –dodávateľ OVO FRUKCT
Obmedzili sme v jedálničku sladkosti – ktoré sme nahrádzali ovocím.
Kvalita stravovania sa zvyšuje zaraďovaním jedál podľa nových receptúr.
Základy zdravého spôsobu stravovania a života sme kládli aj akciami:
Dňa 20.05 .2015 sme zrealizovali Deň mlieka
Od 23.10 – 17.10.2014 sme zrealizovali TÝŽDEŇ OVOCIA A ZELENINY zavŕšením ktorého bola výstava PLODY JESENE spojená s prezentáciou zdravých jedál a nátierok pre rodičov s možnosťou nielen jedlo ochutnať ale i získať recept na jeho prípravu.
Písomné pripomienky k stravovaniu sú prerokovávané s vedúcou ŠJ a hlavnou kuchárkou
Zamestnankyne školskej jedálne sa ochotne podieľali na príprave akcií materskej školy na jesennej ochutnávke, na príprave Vianočných ozdôb, opekanie .
Záver: Vyhodnotenie cieľa, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy
Koncepčný zámer sa postupne plní :
- v rámci koncepčného zámeru od roku 2014 postupne získavajú pedagogickí zamestnanci digitálnu gramotnosť, kontrolnú činnosť je potrebné zamerať na zmeny v profesijnom prístupe pedagógov uplatňovaním získaných poznatkov a zručností s cieľom efektívne zvládnuť obsahovú a didakticko-metodickú transformáciu.
- pokračovať v revitalizácii exteriéru materskej školy.
V Lelese, dňa 29.október 2015 Bc. Emese Šikorová
ZÁVERY Z ANALÝZY VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTI
za školský rok 2014/2015
1. Poskytnúť príležitosť každému dieťaťu rozvíjaním aktivity dosiahnuť stanovené ciele a dosiahnuť tak pocit úspechu a sebarealizáciu jedinca, zvyšovať tak sebavedomie a vieru vo vlastné schopnosti.
2. Individualizovať edukačné pôsobenie, diferencovane pristupovať k deťom na základe ich schopností, vzdelávacích, emocionálnych, sociálnych potrieb, záujmov a individuálnych odlišností.
3.Skvalitňovať realizáciu pedagogickej diagnostiky. Záznamové hárky doplniť kresebným testom.
4. Uplatňovať riadenie s aktívnou účasťou a podielom celého kolektívu na riadení,
smerom k zvyšovaniu efektivity a kvality výchovno-vzdelávacieho procesu,
podľa školského vzdelávacieho programu Slniečko
5. Informačnými a komunikačnými technológiami skvalitňovať edukačné prostredie
- rozvíjať a podporovať prácu s počítačom a interaktívnou tabuľou
- využívať projekty, ktoré sa zameriavajú na šírenie osvety o bezpečnom používaní internetu a informujú o rizikách virtuálneho priestoru
6. Činnosť metodického združenia, využiť zamerať na zovšeobecnenie poznatkov pedagogických zamestnancov ktoré získali kontinuálnym vzdelávaním.
7. Školský vzdelávací program doplniť dodatkami, ktoré bude riešiť zmeny v tematických celkoch podľa návrhov jednotlivých členov metodického združenia s akceptáciou rozvojových možností detí.
8. Vnútroškolskú kontrolu zamerať na skvalitňovanie edukačného procesu v závislosti od absolvovania kontinuálneho vzdelávania pedagogických zamestnancov.
Rada školy
pri materskej škole , Hlavná 490, 07684, Leles
Vyjadrenie
Rada školy týmto vyjadruje súhlasné stanovisko k Správe o výchovno- vzdelávacích výsledkoch školy za školský rok 2014/2015 , s ktorou bola oboznámená 12.09.2015 riaditeľkou školy Bc. Emese Šikorová .
Veronika Berta
predseda rady školy
V Lelese, 12.09.2015
Analýza hodnotenia výchovno-vzdelávacieho procesu v školskom roku
2013/2014
V školskom roku 2013/2014 sme pracovali podľa medzinárodnej klasifikácie vzdelávania ISCED 0 a ŠkVP „Veselé deti“. Skupina detí je heterogénna od 3-6 rokov. Do materskej školy bolo zapísaných 30 detí. Do ZŠ odišlo 8 detí, jedno dieťa má odloženú povinnú školskú dochádzku. Dochádzka bola nepravidelná najmä v zimných mesiacoch.
Vo výchovno-vzdelávacej činnosti sa využívala hra ako vhodný prostriedok na dosiahnutie vytýčených cieľov. Edukačné aktivity prebiehali zážitkovou formou. Učiteľky zabezpečovali vysokú úroveň pripravenosti detí, pôsobili na rozvoj osobnosti dieťaťa, rozvoj komunikačných schopností a logického myslenia. Deti dosahovali praktické zručnosti primerané veku. Intenzívne pracovali s pracovnými zošitmi pre jednotlivé vekové skupiny, osvojili si kultúrne a stolovacie návyky a zvládnu starostlivosť o ústnu hygienu.
Kladne hodnotím – aktivity materskej školy,
SWOT analýza: dobré výsledky boli dosiahnuté v osvojovaní hygienických návykov, pracovných zručností. Bola vytvorená realizácia didaktických aktivít pri osvojovaní úloh RP. K silným stránkam našej materskej školy patrí estetické a podnetné prostredie , uskutočňovala sa prehliadka „ Chorá Evička“ reprezentácia MŠ.
Rečový prejav niektorých detí je slabší nakoľko pochádzame z národnostných menšín , preto je potrebné vytvárať väčší priestor pri komunikácii s učiteľkou a dospelými v štátnom jazyku.
V tejto časti môžete popísať históriu Vášho projektu a čo Vás viedlo k nápadu ho realizovať. Je vhodné sa taktiež zmieniť o dôležitých míľnikoch a poďakovať ľuďom, ktorí sa na projekte zúčastnili.
Tu je vhodné popísať, kto sú Vaši cieľoví užívatelia a prečo je práve tento projekt pre nich dôležitý. Dôležité je Vašich návštevníkov taktiež motivovať, aby sa na tieto stránky pravidelne vracali.