Materská Škola- Leles

Analýza VVČ za š. rok 2014/2015

Správa

o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach Materskej školy - Óvoda, Hlavná 490, 07684, Leles za školský rok 2014/2015

 

 

                                                                                 

 

I. Prerokovanie v pedagogickej rade

 

Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2014/2015 bola prerokovaná v pedagogickej rade dňa 06.09.2015.

 

 

 

 

                                                                                             .....................................................

                                                                                              riaditeľka školy

 

 

II. Prerokovanie v rade školy

 

Správu o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2014/2015 prerokovala rada školy dňa 12.09.2015.

Rada školy odporúča schváliť správu.

 

 

.....................................................                                                                                                                                        predseda rady školy

 

 

III. Stanovisko zriaďovateľa:

 

Obec Leles

 

a)      s c h v a ľ u j e

 

b)      neschvaľuje

 

Správu o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach Materskej školy- Óvoda, Hlavná 490 , Leles za školský rok 2014/2015.

                                                       

 

 

                                                                                     ..................................................

                                                                          

 

 

Východiská a podklady:

 

1.        Vyhláška Ministerstva školstva SR č. 9/2005 zo 16.12.2005 o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení.

2.        Metodické usmernenia  MŠ SR č. 10/2006-R k vyhláške  MŠ SR č. 9/2005.

3.        Vyhodnotenie plnenia plánu MŠ  na školský rok 2014/2015.

4.        Vyhodnotenie činnosti metodického združenia.za školský rok 2014/2015.

5.        Informácie o činnosti Rady školy pri MŠ .

6.        Koncepcia školy na roky  2014-2015.

7.        Ďalšie podklady :

a)      Plán kontinuálneho vzdelávania pedagogických zamestnancov

b)      Plán spolupráce so ZŠ Oriešková , Leles

c)      Akcie a aktivity v spolupráci s Rodičovským združením

 

 

 

 

 

 

 

Vypracovala: Bc. Emese Šikorová - riaditeľka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Správa

o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti  Materskej školy –Óvoda, Hlavná 490,07684, Leles

 

A)    Základné údaje o materskej škole

 

1. Identifikačné údaje

Názov školy

Materská  škola  - Óvoda

Adresa školy

Hlavná 490, 07684, Leles

Telefónne číslo

056 6362350

E-mailová adresa

webnode - msleles.sk

www adresa

www.msleles.sk

Zriaďovateľ

Obec Leles, Hlavná 62, 07684,Leles

 

 

 

 

 

 

2.Vedúci zamestnanci

Meno a priezvisko

Funkcie

Bc. Emese Šikorová

riaditeľ školy, menovaná od: 1.9 2014

Iveta Ováková

vedúca ŠJ

 

 

 

3. Údaje o rade školy:

3.1. Údaje o rade školy:

            Rada školy pri MŠ – Óvoda, Hlavná 490, 07684, Leles, bola ustanovená v zmysle § 24 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov po voľbách v roku  2014. Funkčné obdobie začalo dňom 1. 12 2014 na obdobie 4 rokov. 

Uznesením z Obecného zastupiteľstva boli delegovaní  za zriaďovateľa do RŠ pri MŠ – Óvoda , Hlavná 490, 07684, Leles - Bodzáš Tomáš a Dobránsky Marek .

Pani Kinga Palágyiová  bola delegovaná do rady  školy za rodičov v predchádzajúcom období, ukončila svoju činnosť.  Na ďalšie volebné obdobie bola zvolená za zástupcu  rodičov pani Veronika Berta   . Na ustanovujúcej schôdzi dňa 14.09.2015      bola poverená funkciou predsedu RŠ pani učiteľka Kissová Zuzana . Delegovaní členovia za pedagogických a nepedagogických zamestnancov boli zvolení opätovne na ďalšie volebné obdobie.

 

Členovia rady školy

P.č.

Meno a priezvisko

Funkcia

Zvolený/delegovaný za

1.

Veronika Berta

predseda

rodičov

2.

Kissová Zuzana

podpredseda

pedagogických zamestnancov

3.

Irena Gerenyiová

člen

pedagogických zamestnancov

4.

Dobránsky Marek

člen

zriaďovateľa

5.

Tomáš Bodzáš

člen

zriaďovateľa

6.

Radka Szabó Guľová

člen

rodičov

7.

Iveta Ováková

člen

nepedagogických zamestnancov

 

 

 

3.2  Činnosť rady školy za školský rok 2014/2015

V školskom roku 2014/2015 sa uskutočnili tri zasadnutia Rady školy :

 

1.   dňa 09.10 . 2014 

Bola prerokovaná a odporučená na schválenie zriaďovateľom „ Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach  Materskej školy- Óvoda, za školský rok 2013/2014.

Členovia boli oboznámení :

-  s koncepciou a úlohami prijatými na školský rok 2014/2015,

-  s návrhom rozpočtu RZPMŠS  s plánovanými akciami a aktivitami materskej školy na

 I. polrok  školského roka 2014/15.

 

2.dňa 14. februára 2015

- Vyhodnotenie  činnosti Materskej školy za I. polrok 2014/2015

- oboznámenie s akciami plánovanými pre deti v II. polroku  školského roka 2014/2015.

-  schválenie počtov detí v triedach v školskom roku 2015/2016

 

 

 

3.  Iné poradné orgány školy

 

4.1 Činnosť pedagogickej rady

Pedagogická rada v školskom roku 2014/2015 uskutočnila 5 riadnych zasadnutí . Ako kolektívny orgán informovala o najaktuálnejších a najzávažnejších otázkach výchovno-vzdelávacej činnosti v materskej škole,  zameriavala sa na  zvyšovanie právneho vedomia pedagogických zamestnancov.

 

9.októbra 2014

- prerokovala  Školský poriadok a Plán práce na školský rok 2014/2015, prerokovala  formu a obsah plánov  výchovno-vzdelávacej činnosti, vedenie pedagogickej dokumentácie v triedach,

-  prerokovala Správu o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach      Materskej školy –Óvoda  za školský rok 2013//2014.

- schválila akcie a aktivity na I. II . polrok školského roka 2014/2015.

-  schválila rokovací poriadok pedagogickej rady,

-  prerokovala  Hodnotenie zamestnancov § 52 ods.1 zákona č.317/2009 Z. z.  o pedagogických    zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov,

- zovšeobecnila poznatky z kontrolnej činnosti,

30. januára 2015

- sa členovia pedagogickej rady podrobne oboznámili s so zákonom č. 317/2009 Z.z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch,

-  Plnenie interných projektov , návrhy a realizácia nových projektov

-Zovšeobecnenie poznatkov z vnútroškolskej kontroly a hospitácií

 

28. marca 2014

Slávnostná pedagogická rada ku Dňu učiteľov 2014

 

 

 

 

4. apríla 2015

 

-  prerokovala metodické usmernenie k postupu pri priznávaní kreditov za vzdelávacie

aktivity pedagogických zamestnancov

 

30 .júna 2015

- odporučila postup pri hodnotení výchovno-vzdelávacej činnosti za školský rok 2014/15

- uložila pedagogickým zamestnancom vypracovať osobné hodnotenie

- schválila plán dovoleniek

Na každej pedagogickej rade boli zovšeobecňované informácie v pracovných porád riaditeľky.

 

Pedagogická rada formovala odborné a právne kvality svojich členov  zabezpečovala profesijnú orientáciu v najaktuálnejších a najzávažnejších otázkach .

 

4.2 Činnosť metodického združenia

Vedúca metodického združenia Katarína Bajuszová v školskom roku 2014/15 podľa vypracovaného Plánu činnosti na školský rok 2014/15, zabezpečovala rozvoj profesijných kompetencií pedagogických zamestnancov so zameraním na:

 

29.10.2014

                    Využívanie výučbových softvérov v edukácii detí

 

21.1.2014     Inovačné metódy v zdravotnej výchove

 

26.3.2014     Netradičné formy realizácie aktivít práva dieťaťa podľa víťazného projektu OMEP „ Všetky deti sveta

 

25.5.2014 – Pedagogická diagnostika – prehodnotenie

 

2 pedagogický zamestnanci  využili ponuku MPC a zúčastňujú sa kontinuálneho vzdelávania.

Plán metodického združenia akceptoval aktuálne i perspektívne potreby materskej školy, požiadavky pedagogických zamestnancov.  

 

REZERVY:

 - i naďalej zabezpečovať  aktuálnu ponuku vzdelávacích aktivít pre pedagogické zamestnankyne zovšeobecniť poznatky získané  kontinuálnym vzdelávaním, zaradiť ich do plánu činnosti na školský rok 2014/2015,

     -  pedagogickú diagnostiku doplniť kresebným testom.               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Údaje o počte detí

 

Triedy

Stav k 15. 9. 2014

Stav k 31. 8. 2015

Veková kategória

Počet detí spolu

z toho 2 ročné deti

Predškoláci

Integrova né deti

Veková kategória

Počet detí spolu.

z toho

 2 ročné deti

Predškoláci

Integrova né deti

Spolu

z toho

 5-6 ročné deti

OPŠD

Spolu

z toho

 5-6 ročné deti

OPŠD

1.

   3  ročné

6

 

6

 

 

-

2 – 3r.

19

 

 

 

 

-

2.

  4 ročné

7

 

7

 

 

-

3 .r

20

 

 

 

 

-

3.

   5 ročné

10

 

10

 

 

-

4

19

 

 

 

 

-

4.

   6 ročné

4

 

4

9

 

-

5. r

22

 

 

 

 

-

5.

 

 

 

 

 

 

-

6 .r

20

 

 

 

 

-

6.

 

 

 

 

 

 

-

5-6

25

 

25

23

    2

-

 

 

 

 

 

 

 

-

5-6

25

 

25

23

2

-

Spolu

 

27

0

27

9

 

-

 

150

0

50

 

4

-

 

Údaje o počte detí, ktoré od 1. septembra 2015 začali plniť povinnú školskú dochádzku a na ktorej ZŠ:

Základná škola (ulica, mestská časť)

Počet detí

ZŠ Kráľovský Chlmec

3

ZŠ Leles

3

ZŠ Veľké Kapušany

1

ZŠ Boľ

2

 

 

 

 

 

6. Uplatňované vzdelávacie plány

P. č.

Veková kategória

Uplatňovaný učebný plán (názov a krátka charakteristika)

1.

3  - 7

Školský vzdelávací program „SLNEČNICA“ realizáciou, tematických celkov komplexne rozvíja osobnosť dieťaťa. Východiskom je ISCED 0 ciele sú rozpracované podľa ročných období.

2.

6-7

Rozvíjajúci program výchovy a vzdelávania pre deti s OPŚD

3.

3-7

Krok za krokom

4.

4-7

Kafomet

5.

4-7

Digitálne technológie v predprimárnom vzdelávaní

5.

3-7

Dieťa a jeho svet

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Fyzický počet zamestnancov a plnenie kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov

Materská škola

Počet

 

Počet

Zamestnanci MŠ spolu: 7

- z toho PZ*

 

- z toho NZ**

 

Z počtu  PZ:

Z počtu NZ

- kvalifikovaní

5

- špeciálny pedagóg***

-

- nekvalifikovaní

-

- upratovačky

1

- dopĺňajú si vzdelanie

-

- ostatní

-

Počet zamestnancov ŠJ

2

 

 

Vysvetlivky: PZ* – pedagogickí zamestnanci, NZ** – nepedagogickí zamestnanci, špeciálny pedagóg*** – ak je platený podľa osobitej tabuľky (nie pedagogickej)

 

8. Údaje o kontinuálnom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy

 

Druh vzdelávania

 

Názov vzdelávania

Počet vzdelávaných

Vzdelávanie začalo

Vzdelávanie pokračuje

Vzdelávanie ukončené

Aktualizačné

Implementácia prvkov Montessori Pg....

2

 

November 2014

 

November 2014

 

Tvorba a rozvoj pozitívnej klímy

1

Január 2015

 

Jún 2015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Aktivity , akcie organizované materskou školou

 

15.10.2014  - Rodičovské združenie „ Ochutnávka nátierok“

30.10.2014 -  Deň úcty k starším  - program

08.12.2014 – Mikulášsky program

                  -   Vianočné pečenie , výzdoba vianočného stromčeka

 

                      Január  -  Kŕmenie vtáčikov na školskom dvore

28.01.2015 -  Návšteva 1. ročníka ZŠ

17.02.2015 – Karneval

01.05.2015  - Majáles

14.05.2015  - Deň matiek  - kultúrny program

20.05.2015 – Deň mlieka

29.05.2015  - Návšteva 1 . ročníka ZŠ

01.06.2015  - Deň detí  - opekanie  s rodičmi

29.06.2015 -  Výlet na bicykli

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Projekty, do ktorých sa materská škola zapojila

Vyzývateľ na predkladanie projektu, resp. projekt MŠ

Názov projektu

Cieľ projektu a cieľová skupina

Termín začatia realizácie a ukončenia realizácie

Digiškola

 

Úlohou je vytvorenie elektronického vzdelávacieho systému  a uvedenie elektronických služieb do prevádzky .

September 2014

SČK Trebišov  

Staroba očami detí

           Výtvarná súťaž

Máj 2015 – jún 2015

 

 

 

 

 

 

12. Výsledky inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou

           

V sledovanom školskom roku nebola vykonaná.

 

13. Priestorové a materiálne podmienky školy

Počet PC pravidelne využívaných vo výchovno-vzdelávacej činnosti a počet interaktívnych tabúľ využívaných vo výchovno-vzdelávacej činnosti:

 

Počet PC

Počet interaktívnych tabúľ

2

2

 

Materská škola je dostatočne vybavená ITK, počítačovú gramotnosť majú deti možnosť si postupne osvojovať od 4 rokov (2 triedy). Vzdelávacie  programy  prispievajú k efektívnosti edukačného procesu. Interaktívnu tabuľu dostala materská škola v októbri 2014 v edukačnom procese ju začneme využívať v novom školskom roku po preškolení pedagogických zamestnancov.

 

14. Finančné a hmotné zabezpečenie výchovno-vzdelávacej činnosti školy:

Finančné a hmotné zabezpečenie výchovno-vzdelávacej činnosti materskej školy v školskom roku 2014/2015 

 

 Edukačné prostredie materskej školy bolo skvalitnené vďaka spolupráci:

  • so zriaďovateľom  bola zrealizovaná:

                                  -  výmena podlahovej krytiny

                                   - vymaľovaná celá miestnosť

                                   - priebežné zabezpečovanie údržby a opráv podľa požiadaviek

                                   -  telocvičňa

 

 

 

 

 

 15. Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení

 

    V uplynulom školskom roku bola predprimárna výchova a vzdelávanie realizovaná na požadovanej  úrovni. Akcent sme kládli na  využívanie progresívnych edukačných metód, modernizáciu školy a na spoluprácu školy s odbornými inštitúciami.  Edukačný proces nadobudol  kvalitatívne vyššiu úroveň predovšetkým v oblasti využívania digitálnych technológií vďaka   absolvovaniu kontinuálneho vzdelávania zameraného na počítačovú gramotnosť pedagógov. Proces učenia sa uskutočňoval bádaním, objavovaním, experimentovaním a konštruovaním.

 

 V triedach 5-6 ročných detí predprimárne vzdelávanie smerovalo k dosiahnutiu vzdelanostného profilu absolventa materskej školy, postupným získavaním poznatkov a schopností ktoré majú význam k propedeutike, rozvíjaním kultúrnej, čitateľskej, matematickej a prírodovednej gramotnosti, sme vytvárali  základ na vstup do primárneho vzdelávania.

   Výchovno-vzdelávaciu činnosť sme realizovali podľa školského vzdelávacieho programu „SLNEČNICA“, ktorý je vypracovaný v súlade so Štátnym vzdelávacím programom ISCED O. Plnenie  školského vzdelávacieho programu realizovalo 4 kvalifikovaných pedagogických zamestnankýň,  1  majú ukončené vysokoškolské vzdelanie – predškolská elementárna pedagogika a pedagogika psychosocialne narušených  .

Zámerom výchovno-vzdelávacieho pôsobenia a filozofiou našej školy je vytvoriť materskú školu rodinného typu, preto sme vytvárali príjemné priateľské prostredie bez zbytočného zhonu. V kamarátskej atmosfére sme sa usilovali o rozvoj  samostatných a zdravo seba-vedomých detí. Pedagogické zamestnankyne sa stotožnili s prácou podľa ISCED 0, čo sa odrazilo v skvalitnení plánovania edukačnej činnosti  najmä  v  operacionalizácii cieľov podľa rozvojových možností detí jednotlivých tried. Realizácia tematických okruhov v školskom vzdelávacom programe SLNEĆNICA korešpondovala so všeobecným poslaním materskej školy zodpovedala očakávaniam a potrebám detí a ich rodičov.

Vo výchovno-vzdelávacom procese prevažovalo efektívne kooperatívne učenie s aktívnou účasťou detí. Kombinovaním zážitkového a intencionálneho učenia s následným využívaním získaných poznatkov, predstáv a postupov skvalitňovali učiteľky ich kognitívne, učebné, personálne, interpersonálne, komunikatívne, motorické a umelecké spôsobilosti.

Formy realizácie jednotlivých činností (frontálne, skupinové,  párové, individuálne) vyberali učiteľky  s rešpektovaním a výchovno-vzdelávacích potrieb detí a zvoleného obsahu.

Plnenie cieľov vytýčených v pláne práce školy  prehĺbilo výchovu k zdravému spôsobu života a ochrane zdravia detí. Elementárne základy kľúčových kompetencií, praktických návykov v tejto oblasti posilnili akcie a aktivity (Týždeň zdravia,  Deň mlieka , Dopravná výchova ,Adamko hravo-zdravo, Denne sme realizovali ranné cvičenia zamerané na celostné rozvíjanie pohybového aparátu detí. Najkomplexnejšie boli rozvíjané psychomotorické kompetencie detí rôznorodými praktickými činnosťami, pohybovými relaxačnými a kondičnými cvičeniami. Túžbu po pohybe u detí vyvolávala aj  ponuka využívaného telovýchovného náradia a náčinia.

Za úspešnú považujeme realizáciu vzdelávacieho projektu DOPRAVNÁ VÝCHOVA – Túra na bicykli s akceptovaním rozvojových možností detí.  Deti osvojovali taktiku bezpečného správania sa v cestnej premávke, s dôrazom na rešpektovanie dopravných predpisov a používanie reflexných prvkov.

.

Skvalitnila sa orientácia a využívanie odbornej literatúry pri práci s deťmi najvyužívanejšie tituly: METODIKA PREDPRIMÁRNEHO VZDELÁVANIA, KAFOMET, DIEŤA A JEHO SVET,

 

B) Zhodnoťte oblasti, v ktorých sú nedostatky

 

SWOT analýza

 

SILNÉ STRÁNKY

 

  • erudovanosť pedagógov

      s vysokoškolským vzdelaním – 4

  • tvorivá atmosféra,
  • detská školská knižnica
  • modernizácia školy
  • inovačné trendy edukácie
  • čistota a úprava priestorov
  • účasť na kontinuálnom vzdelávaní

 

SLABÉ STRÁNKY

 

·         nedostatok prostriedkov na investície

·         potreba výmeny detských lehátok

·         vybavenie ihriska

 

PRÍLEŽITOSTI

 

  • možnosť získať finančné prostriedky z fondov a nadácií
  • vypracovanie  vlastných projektov
  • možnosť získania 2 % z daní
  • záujem rodičovskej verejnosti

 

OHROZENIA

 

  • slabé ohodnotenie pedagogických zamestnancov
  • slabá motivácia pre stabilizáciu kolektívu školy
  • vysoký vekový priemer zamestnancov

Rezervy, ktoré pretrvávajú budú priebežne riešené v  spolupráci so zriaďovateľom a zamestnávateľom školy.

 

B)Opatrenia na zlepšenie jednotlivých oblastí, v ktorých sú nedostatky

 

1. Využiť k skvalitneniu edukačného procesu poznatky získané kontinuálnym vzdelávaním.

 

2.Pedagogickú diagnostiku ako  východisko edukačnej činnosti pedagogických zamestnankýň  skvalitniť   doplnením  kresebného testu.

 

3. Prehĺbiť spoluprácu s CPPPaP za účelom  odborného poradenstva  pri deťoch s poruchami správania.

 

B)   Ďalšie informácie o škole

 

1. Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania v škole

Optimálne psychohygienické podmienky zabezpečujeme vytváraním priaznivej psychosociálnej klímy, hygienickým štandardom, ale i nadštandardným vybavením materskej školy. Škola má samostatné vykurovanie, ktoré prispôsobuje podľa  počasia a potrieb.

 Zariadenie  materskej školy sa postupne modernizuje  vďaka spolupráci s zriaďovateľom Adaptácia novoprijatých detí sa realizuje v úzkej spolupráci s rodičmi podľa individuálnych potrieb dieťaťa.

           

 

 

 

3. Spolupráca školy

 3.1 Spolupráca s rodičmi detí     

   

 Spoločné aktivity s rodičmi:

Termín:

Názov aktivity

Vyhodnotenie aktivity, počet detí, prínos

 

14.10.

2014

Rodičovské združenie

Informácie k školskému roku 2014/2015

 

27.10.14

Plody jesene

Výstava prác detí s jesenných plodov

 

27.10.14

Ochutnávka nátierok

Ochutnávka nátierok a netradičných jedál pre rodičov

08.12.

2014

Mikulášska besiedka

Program  pripravený na Mikláša- prezentácia schopností a zručností detí vystúpením pre rodičov.

 

14.05.2015

Deň matiek

Príprava programu  a darčekov – všetky triedy

 

30.06.

2015

Rozlúčka s predškolákmi

Rozlúčkový program

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                       

3.2 Spolupráca so základnou školou:

Podľa vypracovaného Plánu spolupráce- zameranie príprava na vstup do školy:

 -deti sa návštevami v ZŠ oboznámili  s prostredím – 28.01.2015 ZŠ Leles

 

3.3 Spolupráca so školskou jedálňou

V školskom roku 2014/2015 sme pokračovali v realizácii:

-  Školské ovocie (Nariadenie vlády SR (ES) č. 2888/2008) –pravidelné podávaním ovocných a zeleninových produktov –dodávateľ OVO FRUKCT

Obmedzili sme v jedálničku sladkosti – ktoré sme nahrádzali ovocím.

Kvalita stravovania sa zvyšuje zaraďovaním  jedál podľa nových receptúr.

Základy zdravého spôsobu stravovania a života  sme kládli aj akciami:

Dňa 20.05 .2015 sme  zrealizovali Deň  mlieka

Od 23.10 – 17.10.2014   sme zrealizovali TÝŽDEŇ OVOCIA A ZELENINY zavŕšením ktorého bola výstava PLODY JESENE spojená s prezentáciou zdravých jedál a nátierok  pre rodičov s možnosťou  nielen jedlo ochutnať ale i získať recept na jeho prípravu.

Písomné pripomienky  k stravovaniu sú prerokovávané s vedúcou ŠJ a hlavnou kuchárkou

Zamestnankyne  školskej jedálne sa ochotne podieľali na príprave akcií materskej školy na jesennej ochutnávke,  na príprave Vianočných ozdôb, opekanie .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Záver: Vyhodnotenie cieľa, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy

 Koncepčný zámer sa postupne plní :

 - v rámci koncepčného zámeru od roku 2014 postupne získavajú pedagogickí zamestnanci  digitálnu gramotnosť, kontrolnú činnosť je potrebné zamerať na  zmeny v profesijnom prístupe pedagógov uplatňovaním získaných poznatkov a zručností s cieľom  efektívne zvládnuť obsahovú a didakticko-metodickú transformáciu.

 

- pokračovať v revitalizácii exteriéru materskej školy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V Lelese, dňa 29.október  2015                                                 Bc. Emese Šikorová

 

 

ZÁVERY  Z ANALÝZY VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTI

                                           za školský rok 2014/2015

 

1.      Poskytnúť príležitosť každému dieťaťu rozvíjaním aktivity dosiahnuť stanovené ciele a dosiahnuť tak pocit úspechu a sebarealizáciu jedinca, zvyšovať tak sebavedomie a vieru vo vlastné schopnosti.

 

2. Individualizovať edukačné pôsobenie, diferencovane pristupovať k deťom na základe ich schopností, vzdelávacích, emocionálnych, sociálnych potrieb, záujmov a individuálnych odlišností.

 

3.Skvalitňovať realizáciu pedagogickej diagnostiky. Záznamové hárky doplniť kresebným testom.

 

4.  Uplatňovať riadenie s aktívnou účasťou a podielom celého kolektívu na riadení,

     smerom k zvyšovaniu efektivity a kvality výchovno-vzdelávacieho procesu, 

     podľa školského vzdelávacieho programu Slniečko

 

5. Informačnými a komunikačnými technológiami skvalitňovať edukačné prostredie

   -  rozvíjať a podporovať prácu s počítačom  a interaktívnou tabuľou

   - využívať projekty, ktoré sa zameriavajú na šírenie osvety o bezpečnom  používaní     internetu a informujú o rizikách virtuálneho priestoru

 

6. Činnosť metodického združenia, využiť zamerať na zovšeobecnenie poznatkov pedagogických zamestnancov ktoré  získali  kontinuálnym vzdelávaním.

 

 

7. Školský vzdelávací program doplniť dodatkami, ktoré bude riešiť zmeny v tematických celkoch podľa návrhov jednotlivých členov metodického združenia s akceptáciou rozvojových možností detí.

 

8. Vnútroškolskú kontrolu zamerať na skvalitňovanie edukačného procesu v závislosti od absolvovania kontinuálneho vzdelávania pedagogických zamestnancov.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                    Rada školy

pri materskej škole , Hlavná 490, 07684, Leles

 

 

 

 

 

 

                              Vyjadrenie

 

 

     Rada školy týmto vyjadruje súhlasné stanovisko k Správe o výchovno- vzdelávacích  výsledkoch školy za školský rok 2014/2015 , s ktorou bola oboznámená  12.09.2015 riaditeľkou školy Bc. Emese Šikorová .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                             Veronika Berta

                                                                                         predseda rady školy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V Lelese, 12.09.2015

 

Analýza hodnotenia výchovno-vzdelávacieho procesu v školskom roku

    2013/2014

 

V školskom roku 2013/2014 sme pracovali podľa medzinárodnej klasifikácie vzdelávania ISCED 0 a ŠkVP „Veselé deti“. Skupina detí je heterogénna od 3-6 rokov. Do materskej školy bolo zapísaných 30 detí. Do ZŠ odišlo 8 detí, jedno dieťa má odloženú povinnú školskú dochádzku. Dochádzka bola nepravidelná najmä v zimných mesiacoch.

Vo výchovno-vzdelávacej činnosti sa využívala hra ako vhodný prostriedok na dosiahnutie vytýčených cieľov. Edukačné aktivity prebiehali zážitkovou formou. Učiteľky zabezpečovali vysokú úroveň pripravenosti detí, pôsobili na rozvoj osobnosti dieťaťa, rozvoj komunikačných schopností a logického myslenia. Deti dosahovali praktické zručnosti primerané veku. Intenzívne pracovali s pracovnými zošitmi pre jednotlivé vekové skupiny, osvojili si kultúrne a stolovacie návyky a zvládnu starostlivosť o ústnu hygienu.

Kladne hodnotím – aktivity materskej školy,

SWOT analýza: dobré výsledky boli dosiahnuté v osvojovaní hygienických návykov, pracovných  zručností. Bola vytvorená realizácia didaktických aktivít pri osvojovaní úloh RP. K silným stránkam našej materskej školy patrí  estetické a podnetné prostredie , uskutočňovala sa prehliadka „ Chorá Evička“  reprezentácia MŠ.

Rečový prejav niektorých detí je slabší nakoľko pochádzame z národnostných menšín , preto je potrebné vytvárať väčší priestor pri komunikácii s učiteľkou a dospelými v štátnom jazyku.

 

História projektu

V tejto časti môžete popísať históriu Vášho projektu a čo Vás viedlo k nápadu ho realizovať. Je vhodné sa taktiež zmieniť o dôležitých míľnikoch a poďakovať ľuďom, ktorí sa na projekte zúčastnili.

Naši užívatelia

Tu je vhodné popísať, kto sú Vaši cieľoví užívatelia a prečo je práve tento projekt pre nich dôležitý. Dôležité je Vašich návštevníkov taktiež motivovať, aby sa na tieto stránky pravidelne vracali.

© 2014 Všetky práva vyhradené.

Tvorba web stránok zdarmaWebnode